Către
Organizatorii
World Travel Market
Londra 4-7 Noiembrie 2013
Prin prezenta, Administrația
Locală a Orașului Anina dorește să confirme participarea fermă la evenimentul
organizat de dumneavoastră, având ca scop promovarea frumuseților din zona Munțiilor
Aninei.
Totodată dorim să ne înscriem
în catalogul expoziției pentru promovarea următoarelor obiective turistice:
·
Calea ferată Anina – Oravița constituie pe drept cuvânt o
artă inginerească a construcţiilor în materie de căi ferate montane. Este
unicat în ţara noastră şi în Sud-Estul Europei şi îşi merită într-adevăr
denumirea de Semmeringul Bănăţean.
Construcţia acestei linii a fost un rezultat al exploatărilor miniere din acest
ţinut montan al Banatului de Sud. Aceasta cale ferată mai prezintă încă interes
datorită serpentinelor și curbelor abrupte. Marea artă a construcţiei aceste
căi ferate constă în faptul că are o inclinare de 20 ‰ faţă de celelalte căi
ferate care au avut o inclinare cu diferenţă de nivel de 14‰. De asemenea raza
curbelor la această linie este de 114 m faţă de celelalte căi care au o rază de
150 m. Din aceste motive a fost nevoie de locomotive şi vagoane speciale. A
fost nevoie sa se faca străpungeri şi tăieturi în deal pe o distanţă de 21 km
şi numai pe aproximativ 10 km trenul are o linie ferată normală. În felul
acesta s-a născut de fapt linia ferată Oraviţa - Anina care constituie o artă
inginerească de construcţii de căi ferate şi care a fost dată în folosinţă în
anul 1863. Linia ferată Oraviţa - Anina are o lungime de 34 km, iar construcţia
a costat în total 5.000.000 de guldeni. Au fost construite în total 10 viaducte
cu o lungime totală de 843 m, tuneluri într-o lungime totală de 2084 m si
străpungeri de dealuri pe o lungime totală de 21.171 m.
·
Lacul Buhui, cu o suprafaţă de 1,6 km2
şi cu cea mai mare adâncime de aproximativ 27 metri, a fost constuit artificial
în anul 1908 pentru ca apa râului Buhui să fie oprită în cursul ei de un baraj,
ce-i poartă numele. Barajul prezintă o grosime la coronament de 8 metri, iar
jos la bază de circa 15 metri. Apa necesară se lasă să se scurgă printr-un
subteran - unul dintre cele mai lungi cursuri subterane de apă (3217 m)
cunoscute din Romania - care apare iarăşi la suprafaţă în peştera Buhui, de
unde se conduce la Anina printr-un tunel.
·
Lacul Mărghitaș este situat pe râul Buhui, are
forma unui vârf de săgeată și a fost amenajat în anul 1940 ca destinație
turistică. Are un volum de apa de cca. 200.000 m³ și o suprafață de aproximativ
4 ha, inițial fiind utilizat pentru o microcentrală. În prezent acesta îndeplinește
și funcțiile de agrement și alimentare cu apă.
·
Lacul Miniș este alimentat de apa râului cu același nume și se
află pe Cheile Minișului. Acestea sunt o formațiune tip chei pe cursul
râului Miniș, situate între orașul
Anina și comuna Bozovici, sunt accesibile turiștilor și sunt împărțite
în mai multe sectoare, fiind străbătute de drumul național 57B.
·
Fosile de plante datând din Jurassic pot fi găsite în mai
multe aflorimente și cariere amplasate în jurul Aninei. Din acest motiv, partea
sudică a fostei cariere Ponor constituie o rezervație paleobotanică. Fosilele
găsite în această zonă aparțin în general erei carboniene (ex. ferigi). O altă
categorie de fosile găsite în Anina constă în mamifere din Pleistocen, cele mai
multe dintre acestea fiind descoperite în peșteri.
·
Peștera cu oase, aflată pe Valea Minișului,
aproape de Anina, unde s-au descoperit osemintele celui mai vechi om modern
care a trăit în Europa, cu o vechime de 40.000 ani. Între anii 2002 și 2005,
trei speologi amatori din Timișoara au fost nevoiți să treacă printr-un sifon,
o galerie inundata complet, prin care se poate trece numai cu costum de
scafandru și cu echipament complet pentru a descoperi o mandibulă și un craniu.
·
Peștera Buhui se număra printre cele mai cunoscute peșteri din judetul
Caraș-Severin și este localizată într-o
frumoasă zonă a Munților
Aninei. Fiind formată din galerii ce se întind pe mai mult de 3000
metri, Peștera Buhui este una dintre cele mai mari peșteri din întreaga grupă
a Munților Banatului, fiind depășită doar de către Peștera
Comarnic.
·
Biserica Catolică Steierdorf, monument istoric de interes
național, a fost construită în anii 1872-1873, fiind sfințită în 8 iunie 1873,
odată cu sărbătorirea a 100 de ani de existență a localității Steierdorf. Un
an mai târziu au fost sfințite și botezate cele trei clopote ale noii biserici
romano – catolice din Steierdorf, confecționate în turnătoria regală a meșterului
Ignatz Hilzer din Wienerneustadt.
·
Mașina de extracție de la Puțul
IV, a fost
fabricată în anul 1923 de Vickers Limited, având componente Whitmore și
Metropolitan Vickers și se află în prezent în conservare.
·
Centrala electrică Anina, a fost instalată în 1897 ca primul grup
electrogen alcatuit dintr-o mașina cu abur care utiliza aburii produși de două
cazane recuperatoare și două generatoare de curent continuu. În 1893 s-au
construit sălile cazanelor și mașinilor destinate unei centrale noi. În anul
1900 centrala este dotată cu cazane Tischbein care ardeau gaz de cocserie și
care erau prevăzute cu supraîncalzitor si un grup generator (mașina cu aburi si
alternator trifazic, ambele marca Lang). În 1966, datorită uzurii tehnice și
morale, centrala își încetează activitatea. Astăzi utilajele din interior sunt
obiecte înscrise pe lista Monumentelor Istorice din România, ca obiectiv de
importanță națională, dată fiind și similaritatea cu echipamentele de pe vasul
Titanic.
Vă mulțumim pentru atenția acordată și vă
asigurăm de întreaga noastră considerație.
Cu stimă,
Primar
ing. Gheorghe ROMÂNU
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu